سئو داخلی چیست؟ سئو on-page

سئو داخلی چیست؟سئو on-page
سئو داخلی چیست؟
در سئو، عوامل درون صفحه (on-page) و فاکتورهای خارج از صفحه (off-page) وجود دارد. فاکتورهای سئوی درون صفحه جنبه هایی از وب سایت شما هستند که می توانید برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه سازی کنید. این در مورد بهبود مواردی مانند تنظیمات فنی، محتوای شما و کاربرپسند بودن سایت شما است. در این پست، همه چیز را در مورد سئو داخلی و تفاوت آن با سئوی خارج از صفحه توضیح خواهیم داد و در مورد برخی از بهینه‌سازی‌های درون صفحه صحبت خواهیم کرد که می‌توانند به شما در رتبه بهتر کمک کنند.

سئو داخلی و خارجی : چه تفاوتی دارد؟

سئو on-page – سئو داخلی چیست؟

هر استراتژی سئو بر روی رتبه بندی بالاترین رتبه ممکن در موتورهای جستجو متمرکز است. برای انجام این کار، همه ما سعی می کنیم وب سایتی را طراحی و توسعه دهیم که الگوریتم گوگل آن را دوست داشته باشد. این اساساً همان چیزی است که SEO در مورد آن است. فاکتورهای موجود در الگوریتم گوگل را می توان به دو دسته تقسیم کرد که رتبه وب سایت شما را تعیین می کند: عوامل درون صفحه (سئو on-page) و فاکتورهای خارج از صفحه.

فاکتورهای سئو داخلی همگی به عناصر موجود در وب سایت شما مربوط می شوند. برخی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صفحه  (سئو on-page) عبارتند از:

  • تنظیمات و ویژگی های فنی سایت شما، به ویژه سرعت سایت
  • کیفیت محتوای شما و استفاده از کلمات کلیدی
  • نحوه استفاده از رسانه های اضافی، مانند تصاویر و ویدیوها
  • ساختار سایت و لینک داخلی شما
  • داده های ساختاریافته و ظاهر جستجو
  • تجربه کاربری

در همین حال، سئوی خارجی صفحه به آنچه دور از وب سایت شما اتفاق می افتد توجه می کند. برخی از فاکتورهای سئوی خارجی (off-page) عبارتند از:

  • لینک های مرتبط از سایر وب سایت ها که به سایت شما منتهی می شوند.
  • فعالیت در رسانه های اجتماعی
  • لیست مشاغل و نقشه
  • فعالیت های بازاریابی بیرونی

اهمیت سئو داخلی چیست؟ ( سئو on-page )

سئوی درون صفحه شامل تمام عناصر سئو است که شما روی آنها کنترل دارید. اگر صاحب یک وب سایت هستید، می توانید مسائل فنی و کیفیت محتوای خود را کنترل کنید. ما معتقدیم که شما باید بتوانید با تمام این عوامل مقابله کنید زیرا در دستان شماست.
به یاد داشته باشید: اگر یک وب سایت عالی ایجاد کنید، مطمئناً، در گوگل، شروع به رتبه بندی می کند.

تمرکز بر روی سئو داخلی (سئو on-page) نیز شانس موفقیت استراتژی سئو خارجی شما را افزایش می دهد. ایجاد لینک با یک سایت نامفهوم بسیار سخت است. هیچ کس نمی خواهد به مقالاتی که بد نوشته شده اند یا سایت هایی که به درستی کار نمی کنند پیوند دهد.

نحوه بهینه سازی فاکتورهای سئو داخلی چیست؟ ( سئو on-page)

1. اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند در سایت شما بخزند و ایندکس کنند.

اگر با خزیدن و نمایه سازی آشنا نیستید، در اینجا توضیح سریعی درباره چیستی و ارتباط آن با گوگل ارائه شده است.
برای اینکه بتوانید صفحه خود را در نتایج جستجو نشان دهید، ابتدا گوگل باید آن صفحه را بداند.
باید توسط گوگل ایندکس شود، که در اصل به این معنی است که این صفحه در فهرست آنها ذخیره شده است. و برای امکان پذیر شدن آن، باید مطمئن شوید که گوگل را از فهرست کردن پست یا کل سایت خود مسدود نمی کنید.
بنابراین بررسی کنید که آیا به طور ناخواسته این کار را انجام نمی دهید (ما هنوز هم شاهد این اتفاق هستیم!) و مطمئن شوید که سایت خود را ایندکس کرده اید.

اگرچه این از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما برای وارد کردن سایت شما به نتایج جستجو الزامی است، بنابراین ما فکر کردیم که باید در اینجا گنجانده شود.

2. برای ایجاد محتوای باکیفیت بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی مستحکم زمان بگذارید.

فکر می کنید چرا مردم از سایت شما بازدید می کنند؟ به احتمال زیاد زیرا حاوی اطلاعاتی است که آنها به دنبال آن هستند.
بنابراین مهم است که محتوای عالی بنویسید که با نیازهای آنها مطابقت داشته باشد.
موتورهای جستجو مانند گوگل نیز متن شما را می خوانند. اینکه کدام سایت برای یک عبارت جستجوی خاص بالاترین رتبه را دارد تا حد زیادی بر اساس محتوای یک وب سایت است.
به همین دلیل است که محتوای شما باید آموزنده، آسان برای خواندن و متمرکز بر کلمات کلیدی مناسبی باشد که مخاطبان شما استفاده می کنند.

علاوه بر ایجاد محتوای با کیفیت، شما همچنین باید صفحات با کیفیت پایین را حذف یا اصلاح کنید. محتوای به اصطلاح نازک می تواند واقعا به سئو سایت شما آسیب برساند. برای پیدا کردن این صفحات کمی وقت بگذارید و هر چند وقت یکبار کاری با آنها انجام دهید تا محتوای خود را در شکل خوبی نگه دارید.

همه چیز را در مورد نوشتن محتوای با کیفیت بالا در راهنمای Ultimate ما برای کپی‌رایتینگ سئو بیاموزید.

3. سرعت سایت خود را افزایش دهید.

یک عامل مهم رتبه بندی در صفحه سرعت سایت است. کاربران نمی‌خواهند منتظر بارگذاری صفحات بنشینند، بنابراین گوگل تمایل دارد سایت‌هایی را که سریع بارگذاری می‌کنند رتبه‌بندی کند.
اگر مطمئن نیستید که سایت شما چقدر سریع (یا کند) است، باید امتیازات Core Web Vital خود را با استفاده از گزارش موجود در Google Search Console بررسی کنید.
این ابزار مفید به مناطقی اشاره می‌کند که می‌توان سرعت سایت شما را بهبود بخشید، بنابراین شما می‌دانید که روی چه چیزی باید کار کنید.

اگر اهل فن آوری هستید، احتمالاً می توانید به تنهایی از عهده این کار برآیید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، تیم فنی سئوی ما می تواند به شما کمک کند.

4. ساختار سایت و پیوندهای داخلی خود را درست انجام دهید.

داشتن ساختار سایت خوب به گوگل (و کاربران) کمک می کند تا سایت شما را درک کنند و محتوای شما را هدایت کنند.
و وقتی نوبت به ساخت آن ساختار سایت می رسد، لینک داخلی راهی برای انجام آن است.
در مرحله اول، شما باید تعداد زیادی لینک داخلی را به مهمترین محتوای خود کانال کنید. ما آن صفحات را محتوای سنگ بنا می نامیم.
ثانیا، باید صفحاتی را که لینک های داخلی زیادی (در صورت وجود) دریافت نمی کنند، مرتب کنید.
آن صفحات همان چیزی است که ما از آن به عنوان محتوای یتیم یاد می کنیم.
شما باید تصمیم بگیرید که آیا آن صفحات را بهبود ببخشید و پیوندهای داخلی بیشتری اضافه کنید که به آنها اشاره می کنند یا آنها را به طور کامل حذف کنید.

Yoast SEO Premium با دو تمرین سئو ارائه می شود تا به شما در بهبود ساختار سایت و لینک سازی داخلی کمک کند. استفاده از تمرین‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت پیشرفت‌های بزرگی داشته باشید، بنابراین آنها را امتحان کنید!

5. استفاده بهینه از تصاویر و ویدیوها

شما می خواهید تصاویری را در سایت خود قرار دهید تا آن را جذاب کنید، و شاید هم چند ویدیو.

انجام نادرست این روش برای سئوی شما مضر است، در حالی که انجام آن به روش صحیح با برخی از مزایای سئو همراه است.

تصاویر با کیفیت بالا معمولا فایل های بزرگی هستند که می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند و این یک مشکل است.
استفاده از فایل‌های تصویری کوچک‌تر و دادن نام‌های توصیفی، زیرنویس‌ها و تگ‌های alt به سئو شما کمک می‌کند.

به علاوه مزایای اضافی وجود دارد. برای اولین بار، سایت خود را در دسترس تر می کنید، بنابراین برای مخاطبان وسیع تری جذاب است.
شما شانس رتبه بندی تصاویر خود را در نتایج جستجوی تصویر گوگل خواهید داشت. درباره این موضوعات در پست های ما در مورد سئوی تصویر و تگ های alt بیشتر بخوانید.

افزودن ویدیو به سایت شما، کمی پیچیده تر از تصاویر است. و رتبه بندی ویدیوهای شما در گوگل (یا یوتیوب) با مجموعه ای از چالش ها همراه است.

6. ظاهر جستجوی متقاعدکننده ای ایجاد کنید.

نحوه ظاهر سایت شما در نتایج جستجو برای سئو بسیار مهم است.
در حالی که نتایج جستجو بخشی از سایت شما نیستند، کارهایی که شما برای بهینه سازی ظاهر جستجوی خود انجام می دهید، هستند. به همین دلیل، ما عناوین سئو، توضیحات متا و داده های ساخت یافته را بخشی از سئوی درون صفحه می دانیم.

سئو داخلی چیست؟سئو on-page

عنوان SEO و توضیحات متا خود را بهینه کنید. و سپس داده های ساختاریافته را برای نتایج برجسته اضافه کنید.

بهینه سازی متن برای تکه های جستجوی شما نسبتاً ساده است.
افزودن داده های ساخت یافته می تواند بسیار پیچیده تر باشد.
خوب است بدانید: Yoast SEO می تواند به همه این وظایف کمک کند. با بررسی‌ها و پیش‌نمایش‌ها برای کمک به شما، دریافت درست عناوین سئو و توضیحات متا ساده‌تر نیست.
و در مورد داده های ساختاریافته، Yoast تمام کارهای سخت را برای شما انجام می دهد. – تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوع محتوا را انتخاب کرده و جاهای خالی را پر کنید.

7. یک تجربه کاربری عالی طراحی کنید.

آخرین چیزی که می خواهیم به آن اشاره کنیم تجربه کاربری است.
به عبارت ساده، کاربران باید به راحتی وب سایت شما را درک کنند. آنها باید بتوانند آنچه را که می خواهند در یک ضربان قلب پیدا کنند.
آنها باید بدانند کجا کلیک کنند و چگونه در سایت شما حرکت کنند. و سایت شما باید سریع باشد!
یک وب سایت با طراحی زیبا خوب است، اما قطعاً باید ابتدا ایجاد یک وب سایت کاربر پسند را در اولویت خود قرار دهید.

نتیجه گیری سئو داخلی چیست؟

ما در مورد مهمترین فاکتورهای سئو داخلی صحبت کرده ایم.
اول از همه، مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی کار می کند و سئوی فنی شما در حد و اندازه است.
در مرحله دوم، محتوایی ایجاد کنید که کاربر محور باشد و بر کلمات کلیدی مناسب متمرکز باشد.
سوم، روی قابلیت استفاده و سرعت سایت خود کار کنید تا به کاربران و موتورهای جستجو در اطراف وب سایت خود کمک کنید.

از آنجایی که این عوامل همه بخشی از سایت شما هستند، می توانید روی آنها کار کنید تا مطمئن شوید که سئوی صفحه شما درجه یک است!
همانطور که گفته شد، به یاد داشته باشید که روی سئوی خارج از صفحه خود نیز کار کنید. اگرچه ممکن است کنترل کاملی بر این عوامل نداشته باشید، اما همچنان می‌توانید برای ایجاد آن در سایر سایت‌ها نیز تلاش کنید!

منبع  Yoast

شما هم دوست خواهید داشت...

سئو فنی چیست؟ 8 جنبه فنی که همه باید بدانند.

در این پست به اصول سئو فنی می پردازیم. در حال حاضر، بحث در مورد اصول سئو فنی ممکن است، از نظر شرایط یک تناقض به نظر برسد. با این وجود، برخی دانش اولیه در مورد جنبه فنی تر سئو، می تواند به معنای تفاوت بین یک سایت با رتبه بالا و سایتی باشد، که اصلاً رتبه ای ندارد.
سئو فنی آسان نیست، اما ما به زبان ساده توضیح خواهیم داد که به چه جنبه هایی باید (از توسعه دهنده خود بخواهید) هنگام کار بر روی پایه فنی وب سایت خود توجه کنید.

می خواهم بیشتر مطالعه کنم...
گوگل چه کاری انجام می دهد؟

گوگل چه کاری انجام می دهد؟

گوگل چگونه کار می کند؟ گوگل واقعا چه می کند؟ برای بسیاری از شما، این خبر نسبتا قدیمی خواهد بود. اما برای همه کسانی که تازه وارد دنیای سئو شده اند: اجازه دهید توضیح دهم که گوگل چه کاری انجام می دهد و سئو چگونه کار می کند. به روشی که دنبال کردن آن آسان است، زیرا درک این موضوع واقعاً به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی سئو کارآمد ایجاد کنید! بیایید نگاهی به “پشت صحنه گوگل و سئو ” بیندازیم.

می خواهم بیشتر مطالعه کنم...