گوگل چه کاری انجام می دهد؟

گوگل چه کاری انجام می دهد؟
گوگل چگونه کار می کند؟ گوگل واقعا چه می کند؟ برای بسیاری از شما، این خبر نسبتا قدیمی خواهد بود. اما برای همه کسانی که تازه وارد دنیای سئو شده اند: اجازه دهید توضیح دهم که گوگل چه کاری انجام می دهد و سئو چگونه کار می کند. به روشی که دنبال کردن آن آسان است، زیرا درک این موضوع واقعاً به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی سئو کارآمد ایجاد کنید! بیایید نگاهی به “پشت صحنه گوگل و سئو ” بیندازیم.

گوگل چگونه کار می کند؟

 سئو چگونه کار می کند ؟ گوگل چه کاری انجام می دهد ؟ موتورهای جستجو مانند گوگل لینک ها را دنبال می کنند.
آنها پیوندها را از یک صفحه وب به صفحه دیگر دنبال می کنند.
گوگل از یک خزنده، یک شاخص و یک الگوریتم تشکیل شده است. خزنده پیوندهای موجود در وب را دنبال می کند. 24/7 در سراسر اینترنت می چرخد و نسخه HTML همه صفحات را در یک پایگاه داده غول پیکر به نام فهرست ذخیره می کند. اگر خزنده Google دوباره توسط وب سایت شما آمده و صفحات وب جدید یا اصلاح شده را پیدا کند، این فهرست به روز می شود. نسخه جدید این صفحه ذخیره می شود. بسته به ترافیک سایت شما و تعداد تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد می کنید، خزنده ها بیشتر یا کمتر به چشم می خورند.

گوگل چه کاری انجام می دهد ؟ سئو چگونه کار می کند؟

برای اینکه گوگل از وجود سایت شما مطلع شود، ابتدا باید یک لینک از سایت دیگری – سایتی که قبلا در فهرست است – به سایت شما وجود داشته باشد. اگر خزنده‌ها آن پیوند را دنبال کنند، به اولین جلسه خزنده و اولین باری که سایت شما در فهرست ذخیره می‌شود منجر می‌شود. از آن زمان به بعد، وب سایت شما می تواند در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود.

الگوریتم محرمانه گوگل

پس از ایندکس کردن وب سایت شما، گوگل می تواند آن را در نتایج جستجو نشان دهد. موتور جستجو سعی می کند یک عبارت جستجوی خاص را با صفحات وب که فهرست کرده است مطابقت دهد. برای انجام این کار، گوگل الگوریتم خاصی دارد که تصمیم می‌گیرد کدام صفحات به ترتیب نمایش داده شوند. اینکه چگونه این الگوریتم دقیقاً کار می کند یک راز است. هیچ کس دقیقاً نمی داند چه عواملی در ترتیب نتایج جستجو تعیین می کنند.

الگوریتم ثابت نیست با به روز رسانی های جدید مرتباً تغییر می کند. عواملی که ترتیب و اهمیت عوامل مختلف را تعیین می کنند اغلب تغییر می کنند.
اگرچه این الگوریتم مخفی است، اما گوگل به ما می گوید کدام چیزها مهم هستند. ما نمی دانیم چقدر مهم است، و نمی دانیم که آیا Google همه عوامل را به ما منتقل می کند یا خیر. آزمایش و آزمایش به ما احساس نسبتا خوبی نسبت به عوامل مهم و تغییرات این عوامل می دهد. این عوامل در افزونه Yoast SEO  گنجانده‌ شده و راهنمایی لازم را برای سئو وبسایتها انجام می دهد.

صفحه نتایج گوگل

صفحه نتایج گوگل – که به عنوان SERP نیز شناخته می شود – حدود 7 یا 10 پیوند به سایت هایی را نشان می دهد که به بهترین وجه با جستجوی شما مطابقت دارند (طبق گفته گوگل).
ما به این نتایج به عنوان نتایج جستجوی ارگانیک اشاره می کنیم. اگر روی صفحه دوم صفحه نتیجه کلیک کنید، نتایج بیشتری را مشاهده خواهید کرد. هر چه نتایج وب سایت شما پایین تر باشد، احتمال اینکه کسی روی نتیجه شما کلیک کند و سایت شما را پیدا کند کمتر است.

در بیشتر مواقع، چند لینک پولی بالای 10 لینک صفحه اول وجود دارد. این لینک ها تبلیغات هستند. زمانی که کاربران عبارت خاصی را جستجو می کنند، به گوگل پول پرداخت کرده اند تا این لینک ها را در بالای سایت قرار دهد. قیمت این تبلیغات بسته به رقابتی بودن عبارت جستجو بسیار متفاوت است. علاوه بر این نتایج ارگانیک و پولی، چند عنصر دیگر نیز وجود دارد که می توانید در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل بیابید.

ارزش لینک ها برای موتورهای جستجو

داشتن درک اولیه از نحوه استفاده گوگل و سایر موتورهای جستجو از لینک ها بسیار مهم است.
تعداد لینک هایی که به یک صفحه اشاره می کنند برای تعیین اهمیت آن صفحه استفاده می شود. بنابراین، هر چه یک سایت خاص لینک های بیشتری داشته باشد، موتورهای جستجو آن را مهم تر می دانند. هم لینک های داخلی (از یک وب سایت) و هم لینک های خارجی (از سایر وب سایت ها) می توانند به رتبه بندی یک صفحه وب در گوگل کمک کنند. با این حال، برخی از پیوندها مهمتر از سایرین هستند. لینک‌های وب‌سایت‌هایی که خود لینک‌های ورودی زیادی دارند، عموماً مهم‌تر از پیوندهای وب‌سایت‌های کوچک با چند لینک ورودی هستند.

اهمیت پیوندها در واقع منجر به ایجاد لینک فعال به سرعت می شود. تا زمانی که در حال جمع آوری لینک های مفید و منطقی هستید، لینک سازی می تواند یک استراتژی خوب سئو باشد. اما اگر پیوندهای مشکوک را جمع آوری کنید (یا بدتر بخرید)، ممکن است گوگل شما را به خاطر آن مجازات کند. 

سئو و گوگل

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) عمل بهینه سازی سایت ها برای نشان دادن آنها در جایگاه بالایی در نتایج جستجوی ارگانیک است.
برای انجام این کار، سئو سعی می کند یک وب سایت را بر اساس الگوریتم گوگل شکل دهد.
همانطور که گفته شد، هدف این الگوریتم ارائه بهترین پاسخ به کاربران آنلاین و بهترین تجربه ممکن است. اگرچه الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، بیش از یک دهه تجربه در سئو منجر به ایده بسیار خوبی در مورد عوامل مهم شده است.

ما تمام ارتباطات گوگل در مورد تغییرات الگوریتم را کنترل می کنیم و آزمایش می کنیم که واقعاً چه چیزی در موتورهای جستجو کار می کند.
استراتژی سئوی شما هرگز نباید مانند یک ترفند به نظر برسد. موتور جستجو می‌خواهد نتیجه‌ای را به کاربر نشان دهد که به بهترین وجه با درخواست جستجوی او مطابقت دارد. به طور خلاصه گوگل اینگونه کار می کند. اگر می خواهید در نتایج آن عبارت جستجوی خاص ظاهر شوید، مطمئن شوید که محتوای عالی و سئو پسند بنویسید و تجربه آنلاین خوبی را به کاربران ارائه دهید.

منبع  Yoast

شما هم دوست خواهید داشت...

سئو فنی چیست؟ 8 جنبه فنی که همه باید بدانند.

در این پست به اصول سئو فنی می پردازیم. در حال حاضر، بحث در مورد اصول سئو فنی ممکن است، از نظر شرایط یک تناقض به نظر برسد. با این وجود، برخی دانش اولیه در مورد جنبه فنی تر سئو، می تواند به معنای تفاوت بین یک سایت با رتبه بالا و سایتی باشد، که اصلاً رتبه ای ندارد.
سئو فنی آسان نیست، اما ما به زبان ساده توضیح خواهیم داد که به چه جنبه هایی باید (از توسعه دهنده خود بخواهید) هنگام کار بر روی پایه فنی وب سایت خود توجه کنید.

می خواهم بیشتر مطالعه کنم...
سئو داخلی چیست؟سئو on-page

سئو داخلی چیست؟ سئو on-page

سئو داخلی چیست؟
در سئو، عوامل درون صفحه (on-page) و فاکتورهای خارج از صفحه (off-page) وجود دارد.
فاکتورهای سئوی درون صفحه جنبه هایی از وب سایت شما هستند که می توانید برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه سازی کنید. این در مورد بهبود مواردی مانند تنظیمات فنی، محتوای شما و کاربرپسند بودن سایت شما است. در این پست، همه چیز را در مورد سئو داخلی و تفاوت آن با سئوی خارج از صفحه توضیح خواهیم داد و در مورد برخی از بهینه‌سازی‌های درون صفحه صحبت خواهیم کرد که می‌توانند به شما در رتبه بهتر کمک کنند.

می خواهم بیشتر مطالعه کنم...