محتوای یتیم چیست؟

اگر می خواهید محتوای شما در گوگل رتبه بندی شود، باید از وجود آن محتوا اطلاع داشته باشد. این بدان معناست که شما (یا سایت دیگری) باید به این محتوا پیوند دهید. گوگل این پیوندها را دنبال می کند و هر پست یا صفحه ای را که از طریق پیوندهای موجود در فهرست پیدا می کند ذخیره می کند. بنابراین، متوجه خواهید شد که افزودن پیوندهای متنی به تمام محتوای خود مهم است. این ساده به نظر می رسد، اما اگر محتوای زیادی ایجاد و منتشر می کنید، ساختار پیوند شما ممکن است اولویت اصلی نباشد و برخی از مقالات شما هیچ لینکی دریافت نکنند. در اینجا، ما همه چیز را در مورد این محتوای به اصطلاح یتیم توضیح خواهیم داد: چیست، چرا برای سئو اهمیت دارد و چگونه آن را برطرف کنیم!

افزونه Yoast SEO Premium با یک تمرین سئو عالی ارائه می شود که به شما کمک می کند هر محتوای یتیمی را در وب سایت خود پیدا و رفع کنید. از این تمرین سئو جدید برای پاکسازی محتوای قدیمی خود در 4 مرحله ساده استفاده کنید!

محتوای یتیم چیست؟

محتوای یتیم محتوایی است که هیچ پیوندی از پست ها یا صفحات دیگر در همان وب سایت دریافت نمی کند.
در نتیجه، یافتن این محتوا برای گوگل و بازدیدکنندگان سایت دشوار است.
پست ها و صفحات به پیوندهای داخلی به آنها نیاز دارند تا در ساختار سایت قرار بگیرند و قابل یافتن باشند.
توجه داشته باشید که “پیوند” در این مورد به معنای: پیوندهای متنی است. اگر محتوای دیگری از صفحه اصلی، نقشه سایت، یا صفحات دسته و برچسب به آن پیوند داده شده باشد، اما فاقد پیوندهای متنی باشد، همچنان محتوای یتیم محسوب می شود.
دلیل این امر این است که پیوندهای متنی زمینه را برای کاربران و موتورهای جستجو فراهم می کند و بنابراین ارزش بیشتری را اضافه می کند.

چرا محتوای یتیم بر سئوی سایت شما تأثیر می گذارد؟

 بدیهی است که برای رتبه بندی محتوای شما، گوگل باید در مورد آن اطلاعات داشته باشد.
موتورهای جستجو لینک ها را دنبال می کنند. و تمام محتوایی را که در صفحات پیدا می کنند. در فهرست خود ذخیره می کنند.

محتوای یتیم دارای پیوندهای داخلی معنادار کمی از سایر صفحات یا پست‌ها به آن است. بنابراین، گوگل این نوع محتوا را نسبت به سایر محتوایی که لینک‌های زیادی به آن دارند، کمتر اهمیت می‌دهد. بنابراین، اگر مقاله ای برای شما مهم است، باید آن را برای گوگل (و بازدیدکنندگانتان) شفاف سازی کنید. مطمئن شوید که به آن مقاله خاص از سایر مطالب مرتبط پیوند داده شده است.

محتوای یتیم چگونه ایجاد می شود؟

اگر یک پست وبلاگ جدید بنویسید، آن را منتشر کنید و سپس آن را فراموش کنید، احتمالاً دیگر در پست ها و صفحات جدید خود به آن پیوند نخواهید داد.
آیا این چیز بدی است؟ خوب، البته، این بستگی به پست وبلاگ دارد. اما اگر بخواهید مردم و گوگل این پست را پیدا کنند قطعا چیز بدی است. با پیوند ندادن به یک صفحه یا پست، اکثر افراد نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند و در نهایت با محتوای یتیم مواجه خواهید شد.

پیشگیری بهتر از درمان است.

اگر می خواهید از یتیم شدن محتوای خود جلوگیری کنید، باید مطمئن شوید که به آن محتوا پیوند داده شده است.
پیوند دادن به آن از مکان های دیگر در وب سایت شما، به گوگل و مخاطبان شما کمک می کند تا به آن دسترسی پیدا کنند.
پیوند دادن به آن از طریق مقالاتی که ترافیک زیادی در موتورهای جستجو ایجاد می کنند، دید این محتوا را حتی بیشتر می کند.
اما باید حواستان به محتوایی باشد که می‌خواهید بیشتر به آن پیوند دهید، زیرا نمی‌توانید این کار را با تمام محتوای خود انجام دهید.
علاوه بر این، همیشه مهم است که این پیوندهای داخلی مرتبط باشند. و فقط همه چیز را به یکدیگر مرتبط نکنید. هر چند که ممکن است وسوسه انگیز باشد.

از کجا می توانم محتوای یتیم خود را پیدا کنم؟

ممکن است تصوری از چند پست داشته باشید که هیچ پیوندی به آنها ندارند. اما این احتمال وجود دارد که شما لیستی از تمام محتوای یتیم در وب سایت خود ندارید. به همین دلیل است که افزونه Yoast SEO Premium دارای دو ویژگی است که به شما کمک می کند روی محتوای یتیم خود کار کنید.

تمرین محتوای یتیم در Yoast SEO Premium

بدون اینکه متوجه شوید، احتمالاً تعداد زیادی صفحه یا پست یتیم در وب سایت خود دارید. اصلا باعث ناراحتی نیست. همه ما این کار را می کنیم. اما خوب است که هر از گاهی روی آن کار کنید. به همین دلیل است که  تمرین SEO، به یوست سئو اضافه شده است. که به شما کمک می‌کند محتوای بدون پیوند خود را تمیز کنید تا مطمئن شوید که افراد می‌توانند آن را پیدا کنند.

با این تمرین، می توانید محتوای یتیم خود را در چهار مرحله آسان پیدا کرده و رفع کنید! تمام محتوای شما را که هیچ پیوندی به آن ندارند به شما نشان می دهد و به شما پیشنهاد می دهد که با آن چه کاری انجام دهید.

اولین گام در تمرین سئو محتوای یتیم در Yoast SEO Premium
اولین گام در تمرین سئو محتوای یتیم در Yoast SEO Premium

اما به همین جا ختم نمی شود! پس از انتخاب کاری که می خواهید با محتوای یتیم خود انجام دهید، می توانید روی محتوایی که می خواهید نگه دارید و به روز کنید کار کنید. در مرحله بعدی، پست‌ها یا صفحات مناسبی را به شما نشان می‌دهد، که از آنجا می‌توانید به محتوای یتیم خود پیوند دهید.

بررسی محتوای یتیم در Yoast SEO Premium

Yoast SEO Premium همچنین با بررسی محتوای یتیم ارائه می شود. اگر کاربر افزونه Premium هستید، می‌توانید فیلتر محتوای یتیم را در نمای کلی پست خود پیدا کنید:

فیلتر محتوای یتیم در Yoast SEO Premium

با کلیک بر روی فیلتر محتوای یتیم، یک نمای کلی از تمام پست‌ها بدون پیوند متنی به آنها ارائه می‌شود. فیلتر محتوای یتیم و تمرین سئو محتوای یتیم می تواند به شما در این امر کمک کند.

آیا باید همیشه محتوای یتیم را درست کنید؟

برای برخی از مقالات، رفع وضعیت محتوای یتیم آنقدر مهم نیست. برخی از پست های وبلاگ فقط برای مدت کوتاهی مهم هستند. گاهی در مورد رویدادهایی که در راه است می نویسید. اعلام چنین رویدادی باعث ایجاد یک پست وبلاگ عالی می شود، اما احتمالاً چنین پستی در سال آینده ارزش کمتری دارد. یتیم ماندن این نوع پست ها مشکلی ندارد. در واقع، شاید باید به فکر حذف کامل این صفحات (البته به درستی!) باشید. این کار سایت شما را کمی تمیز می کند.

نتیجه گیری: به محتوای یتیم، توجه داشته باشید!

همانطور که گفتیم، اگر پست‌های زیادی می‌نویسید، ایجاد محتوای یتیم، ناگریز است. خوشبختانه، می توانید از دو ویژگی محتوای یتیم در Yoast SEO Premium استفاده کنید تا از همه چیز مطلع شوید. شما به راحتی می توانید بررسی کنید که کدام پست ها و صفحات یتیم هستند. و پیوندهایی به محتوای مهم اضافه کنید تا هم گوگل و هم کاربران شما بتوانند آن را پیدا کنند!

منبع :  Yoast

شما هم دوست خواهید داشت...

سئو فنی چیست؟ 8 جنبه فنی که همه باید بدانند.

در این پست به اصول سئو فنی می پردازیم. در حال حاضر، بحث در مورد اصول سئو فنی ممکن است، از نظر شرایط یک تناقض به نظر برسد. با این وجود، برخی دانش اولیه در مورد جنبه فنی تر سئو، می تواند به معنای تفاوت بین یک سایت با رتبه بالا و سایتی باشد، که اصلاً رتبه ای ندارد.
سئو فنی آسان نیست، اما ما به زبان ساده توضیح خواهیم داد که به چه جنبه هایی باید (از توسعه دهنده خود بخواهید) هنگام کار بر روی پایه فنی وب سایت خود توجه کنید.

می خواهم بیشتر مطالعه کنم...
سئو داخلی چیست؟سئو on-page

سئو داخلی چیست؟ سئو on-page

سئو داخلی چیست؟
در سئو، عوامل درون صفحه (on-page) و فاکتورهای خارج از صفحه (off-page) وجود دارد.
فاکتورهای سئوی درون صفحه جنبه هایی از وب سایت شما هستند که می توانید برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه سازی کنید. این در مورد بهبود مواردی مانند تنظیمات فنی، محتوای شما و کاربرپسند بودن سایت شما است. در این پست، همه چیز را در مورد سئو داخلی و تفاوت آن با سئوی خارج از صفحه توضیح خواهیم داد و در مورد برخی از بهینه‌سازی‌های درون صفحه صحبت خواهیم کرد که می‌توانند به شما در رتبه بهتر کمک کنند.

می خواهم بیشتر مطالعه کنم...