• خانه
  • سئو
  • چگونه عناوین صفحه عالی برای SEO ایجاد کنیم

چگونه عناوین صفحه عالی برای SEO ایجاد کنیم

نوشتن عناوین عالی صفحه و عناوین سئو یک مهارت ضروری برای هر کسی است که سئو کار می کند. چرا؟ زیرا تگ عنوان می تواند اولین چیزی باشد که کاربر در نتایج جستجو می بیند و همچنین یکی از مهم ترین عواملی است که گوگل برای تعیین موضوع صفحه از آن استفاده می کند. عناوین خوب برای سئو ضروری هستند! این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا به عناوین صفحات عالی و عناوین سئو نیاز دارید و چگونه آنها را ایجاد کنید.

Yoast SEO بررسی می کند که آیا از عبارت کلیدی خود در عنوان SEO استفاده کرده اید؟  و آیا عنوان SEO شما طول مناسبی دارد یا خیر. همچنین بررسی می کند که آیا عنوان پست شما خالی است ؟ یا خیر. در مورد نحوه عملکرد آن چک ها و نحوه استفاده از عبارت کلیدی خود در عنوان بخوانید.

عنوان صفحه سئو چیست؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اگر به منبع یک صفحه نگاه کنید (روی صفحه کلیک راست کنید، سپس View Page Source را انتخاب کنید)، عنوانی را در قسمت head پیدا می کنید. به نظر می رسد این است:

<title>This is an example SEO title – Example.com</title>

این تگ عنوان HTML است که ما آن را عنوان SEO نیز می نامیم. وقتی چیزی را در یک موتور جستجو، جستجو می‌کنید، فهرستی از نتایج را دریافت می‌کنید که به صورت تکه‌ای ظاهر می‌شوند. قسمتی که شبیه یک عنوان است، عنوان سئو است. عنوان سئو معمولاً حاوی عنوان پست است، اما می تواند شامل عناصر دیگری مانند نام سایت نیز باشد. یا حتی ایموجی ها!

عنوان سئو چیست؟
نمونه ای از اسنیپت با URL، توضیحات متا و عنوان در بزرگترین فونت

در بیشتر موارد، اولین چیزی که مردم حتی قبل از ورود به سایت شما می بینند، عنوان SEO است. در مرورگرهای تب دار، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، معمولاً عنوان SEO را در تب صفحه نیز مشاهده خواهید کرد.

عنوان پست چیست؟ تفاوت آن با عنوان سئو چیست؟

عنوان پست (همچنین به عنوان عنوان شناخته می شود) عنوان اصلی (H1) صفحه شما است. مانند عنوان هر سندی، به خوانندگان نشانی از موضوع مورد بحث می دهد. اول و مهمتر از همه، عنوان پست شما برای کاربران وجود دارد. این به آنها کمک می کند تا بفهمند در مورد چه چیزی می نویسید و ساختاری را به صفحه شما می بخشد.

فقط برای واضح بودن، نباید عنوان SEO را با عنوان پست اشتباه بگیرید. عنوان SEO همان چیزی است که در نتایج جستجو ظاهر می شود. عنوان پست چیزی است که کاربران پس از کلیک بر روی عنوان سئو و ورود به خود صفحه می بینند.

عنوان SEO در تب مرورگر
عنوان SEO در تب مرورگر

هدف از عنوان سئو چیست؟

هدف از عنوان سئو شما این است که مردم را وادار کنید روی آن کلیک کنند، از وب سایت شما بازدید کنند و پست شما را بخوانند یا محصول شما را بخرند. اگر عنوان شما به اندازه کافی خوب نباشد، مردم آن را نادیده می گیرند و به نتایج دیگر می روند. در اصل، دو هدف وجود دارد که می‌خواهید با عنوان سئو به آنها برسید:

1. باید به شما در رتبه بندی یک کلمه کلیدی کمک کند.
2. باید باعث شود کاربر بخواهد وارد صفحه شما شود.
گوگل هنگام تصمیم گیری درباره ارتباط شما با یک کلمه کلیدی خاص از سیگنال های مختلفی استفاده می کند. حتی زمانی که در ابتدا رتبه خوبی دارید، اگر کسی روی نتیجه شما کلیک نکند، ممکن است رتبه شما در طول زمان بدتر شود. برعکس آن نیز صادق است. در ابتدا ممکن است در نتایج جستجو در جایگاه پایین تری قرار بگیرید. اما، اگر عنوان شما باعث شود افراد روی آن کلیک کنند، گوگل متوجه خواهد شد. در نتیجه، با گذشت زمان، رتبه شما ممکن است بهبود یابد.

همچنین همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل از آنچه به عنوان عنوان سئوی شما مشخص شده است به عنوان ورودی رتبه بندی استفاده می کند. بنابراین این فقط مربوط به آن کلیک ها نیست، بلکه باید مطمئن شوید که عنوان شما موضوع مورد بحث در صفحه شما و کلمه کلیدی را که روی آن تمرکز می کنید منعکس می کند. عنوان سئوی که استفاده می کنید تاثیر مستقیمی بر رتبه شما دارد.

اکنون که در مورد اهمیت عناوین سئو می دانید، خوشحال خواهید شد که بدانید Yoast SEO می تواند به شما در ساخت آنها کمک کند. در تجزیه و تحلیل سئو، این افزونه دو جنبه مهم عنوان سئو را بررسی می کند: طول عنوان شما و اینکه آیا از کلمه کلیدی خود استفاده می کنید. نسخه Premium افزونه همچنین شامل یک بررسی برای اطمینان از خالی نبودن عنوان پست شما (عنوان H1) است.

بررسی عنوان خالی در Yoast SEO چه می کند؟

بررسی عنوان خالی در Yoast SEO Premium کاملاً توضیحی است: بررسی می‌کند که آیا متنی را در بخش «عنوان» پست خود پر کرده‌اید یا خیر. اگر این کار را نکرده اید، یک چراغ راهنمایی قرمز خواهید دید که به شما یادآوری می کند که عنوانی را اضافه کنید. هنگامی که این مورد پر شد، عنوان پست می تواند به طور خودکار با استفاده از متغیر “Title” به قسمت عنوان SEO اضافه شود:

بررسی عنوان خالی در Yoast SEO چه می کند؟

توجه داشته باشید که عنوان پست شما به عنوان یک عنوان H1 خروجی است. برای جلوگیری از سردرگمی موتورهای جستجو، باید فقط از یک عنوان H1 در هر صفحه استفاده کنید. نگران نباشید، ما یک بررسی برای چندین عنوان H1 در Yoast SEO نیز داریم!

سئو فنی چیست؟ (سئوی تکنیکال چیست؟)

این ارزیابی را در تب SEO در نوار کناری Yoast SEO یا جعبه متا پیدا می کنید. اگر هنوز عنوان SEO را ننوشته اید، ارزیابی به شما یادآوری می کند که این کار را انجام دهید. علاوه بر این، Yoast SEO طول عنوان سئوی شما را بررسی می کند. وقتی خیلی طولانی شد، یک اخطار دریافت خواهید کرد. اگر عنوان سئوی شما نیز خیلی کوتاه بود، به شما هشدار داده می شود، اما از زمان انتشار Yoast 17.1،  تغییر داده‌ شده. عنوانی با عرض بهینه به شما یک چراغ راهنمایی سبز در تجزیه و تحلیل می‌دهد.

می توانید بررسی عرض عنوان SEO را در نوار کناری Yoast SEO یا جعبه متا بیابید.
می توانید بررسی عرض عنوان SEO را در نوار کناری Yoast SEO یا جعبه متا بیابید.

نحوه نوشتن عنوان سئو با طول بهینه

اگر عنوان سئوی شما پهنای مناسبی نداشته باشد، ممکن است بخشی از آن در نتایج جستجوی گوگل قطع شود. بسته به دستگاهی که استفاده می کنید، نتیجه ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل است که می توانید بررسی کنید که عنوان SEO شما در نتایج جستجوی موبایل و دسکتاپ در پیش نمایش Google در Yoast SEO چگونه به نظر می رسد. این ابزار از نسخه موبایل به عنوان پیش فرض استفاده می کند، اما می توانید آن را در نسخه دسکتاپ نیز مشاهده کنید.

این یک نتیجه دسکتاپ است:

پیش نمایش گوگل در Yoast SEO به شما امکان می دهد بین نتایج موبایل و دسکتاپ جابجا شوید.
پیش نمایش گوگل در Yoast SEO به شما امکان می دهد بین نتایج موبایل و دسکتاپ جابجا شوید.

و در اینجا نتیجه تلفن همراه برای همان URL است:

پیش نمایش موبایل عنوان سئو، برای این صفحه خاص
پیش نمایش موبایل برای این صفحه خاص

عرض در برابر طول

آیا توجه کرده اید که ما در مورد عرض به جای طول صحبت می کنیم؟ چرا اینطور است؟ گوگل به جای استفاده از تعداد کاراکتر، عرض ثابتی برای عناوین شمارش شده در پیکسل دارد. در حالی که برچسب‌های عنوان شما می‌توانند طولانی باشند و Google محدودیت مشخصی برای تعداد کاراکترهایی که می‌توانید استفاده کنید ندارد، محدودیتی برای آنچه در نتایج جستجو قابل مشاهده است وجود دارد. اگر عنوان سئو شما خیلی گسترده باشد، گوگل آن را به صورت بصری قطع می کند. ممکن است آن چیزی نباشد که شما می خواهید. همچنین، باید با کوتاه کردن عنوان بیش از حد از هدر دادن فضای ارزشمند خودداری کنید. نه تنها این، عنوان SEO اغلب عناصر دیگر عنوان مانند، مانند og:title را که دارای محدودیت های نمایشی نیز هستند، اطلاع می دهد.

خوشبختانه پیش نمایش گوگل ما می تواند به شما کمک کند! شما می توانید عنوان SEO خود را پر کنید و افزونه ما فوراً به شما بازخورد می دهد. وقتی عنوان شما خیلی طولانی باشد، خط سبز زیر عنوان SEO قرمز می شود. بنابراین مراقب آن باشید و از بازخورد برای ایجاد عناوین عالی استفاده کنید.

یوست سئو در وردپرس

آیا توجه کرده اید که ما در مورد عرض به جای طول صحبت می کنیم؟ چرا اینطور است؟ گوگل به جای استفاده از تعداد کاراکتر، عرض ثابتی برای عناوین شمارش شده در پیکسل دارد. در حالی که برچسب‌های عنوان شما می‌توانند طولانی باشند و Google محدودیت مشخصی برای تعداد کاراکترهایی که می‌توانید استفاده کنید ندارد، محدودیتی برای آنچه در نتایج جستجو قابل مشاهده است وجود دارد. اگر عنوان سئو شما خیلی گسترده باشد، گوگل آن را به صورت بصری قطع می کند. ممکن است آن چیزی نباشد که شما می خواهید. همچنین، باید با کوتاه کردن عنوان بیش از حد از هدر دادن فضای ارزشمند خودداری کنید. نه تنها این، عنوان SEO اغلب عناصر دیگر عنوان مانند، مانند og:title را که دارای محدودیت های نمایشی نیز هستند، اطلاع می دهد.

خوشبختانه پیش نمایش گوگل ما می تواند به شما کمک کند! شما می توانید عنوان SEO خود را پر کنید و افزونه ما فوراً به شما بازخورد می دهد. وقتی عنوان شما خیلی طولانی باشد، خط سبز زیر عنوان SEO قرمز می شود. بنابراین مراقب آن باشید و از بازخورد برای ایجاد عناوین عالی استفاده کنید.

پیش نمایش گوگل در ویرایشگر بلوک Yoast SEO for WordPress
پیش نمایش گوگل در ویرایشگر بلوک Yoast SEO for WordPress

عبارت کلیدی در ارزیابی عنوان SEO در Yoast SEO چه می کند؟

این ارزیابی در تب SEO نوار کناری Yoast SEO در وردپرس و Shopify و همچنین در جعبه متا در وردپرس ظاهر می شود.
بررسی می کند که آیا از عبارت کلیدی خود در عنوان SEO پست یا صفحه خود استفاده می کنید.
بررسی افزونه برای این بسیار سخت است. از آنجایی که گوگل از این عنوان برای تعیین موضوع صفحه شما استفاده می کند، عدم تمرکز عبارت کلیدی در عنوان سئو ممکن است به رتبه شما آسیب برساند.
علاوه بر این، بازدیدکنندگان بالقوه به احتمال زیاد روی یک نتیجه جستجو کلیک می کنند که دقیقاً با آنچه آنها به دنبال آن بودند مطابقت دارد. برای بهترین نتیجه، باید سعی کنید عبارت کلیدی خود را در ابتدای عنوان SEO اضافه کنید.

عبارت کلیدی در ارزیابی عنوان SEO در Yoast SEO چه می کند؟
بررسی او متوجه می شود که آیا از عبارت کلیدی تمرکز خود در عنوان SEO خود استفاده کرده اید یا خیر؟

چگونه از عبارت کلیدی خود در عنوان سئو استفاده کنید؟

گاهی اوقات، زمانی که برای یک کلمه کلیدی با رقابت بالا بهینه سازی می کنید، همه کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان SEO دارند.
در این صورت، می‌توانید با قرار دادن یک یا دو کلمه در مقابل کلمه کلیدی فوکوس، آن را متمایز کنید و در نتیجه نتیجه خود را کمی «تورفتگی» کنید.
در Yoast SEO، اگر عنوان سئوی خود را با “یک”، “چه کسی ” یا یک کلمه تابعی دیگر به دنبال عبارت کلیدی خود شروع کنید، همچنان یک چراغ راهنمایی سبز خواهید داشت.

مواقع دیگر، مانند زمانی که یک عبارت کلیدی بسیار طولانی دارید، اضافه کردن عبارت کلیدی کامل در ابتدا معنی ندارد. اگر عنوان سئوی شما در ابتدا با عبارت کلیدی عجیب به نظر می رسد، سعی کنید تا جایی که می توانید، در ابتدای عنوان سئو، عبارت کلیدی را اضافه کنید. اما همیشه مراقب جریان طبیعی و خوانایی آن باشید.

آیا باید برند خود را به عنوان SEO اضافه کنید؟

برای مدتی مدی در میان برخی از سئوکاران این بود که نام سایت را از عنوان سئو خارج کنند. ایده این بود که “چگالی” عنوان مهم است و نام سایت در این مورد کمکی نمی کند. این کار را نکن عنوان سئوی شما باید دارای نام تجاری شما باشد، ترجیحاً به روشی قابل تشخیص. اگر مردم چندین بار موضوعی را جستجو کنند و برند شما را ببینند، حتی اگر بار اول روی آن کلیک نکنند، ممکن است وقتی دوباره شما را در صفحه بعدی نتایج خود ببینند، روی آن کلیک کنند.

اگر نام سایت خود را در عنوان سئوی خود وارد نکنید، این خطر را نیز خواهید داشت که گوگل به صورت خودکار این قطعه را برای شما تغییر دهد. 

بهینه سازی عناوین پس از انتشار

چندی پیش در سایت یوست سئو، در حالی که به داده‌های Google Search Analytics برای yoast.com نگاه می‌کردیم، متوجه شدند که در حالی که رتبه خوبی برای [امنیت وردپرس] دارد، ترافیک زیادی برای آن دریافت نمی‌شد. تیم یوست سئو عنوان SEO و توضیحات متا را برای مقاله امنیتی وردپرس خود بهینه کرد. و این باعث افزایش ترافیک بیش از 30٪ شد. این تغییرات در عنوان تقریباً همزمان با به‌روزرسانی انجام شد. – که با خط عمودی در نمودار زیر نشان داده شده است:

بهینه سازی عناوین پس از انتشار

تغییر نسبتاً ساده بود. به جای این که عنوان سئو این باشد

امنیت وردپرس • Yoast

ما آن را به:

امنیت وردپرس در چند گام آسان! • Yoast

همانطور که می بینید، این لزوماً رتبه بندی این صفحه را بهبود نمی بخشد. از منظر کلمه کلیدی، عنوان خیلی بهتر نیست، اما فریبنده‌تر است و منجر به کلیک‌های بسیار بیشتر می‌شود که البته نتیجه مطلوب بود.

توجه: گوگل همیشه از عنوان سئوی شما استفاده نمی کند.

در آگوست 2021، گوگل به روز رسانی در مورد نحوه تولید عناوین در قطعه نتایج جستجو را اعلام کرد.
این بدان معنی است که گاهی اوقات آنها در نتایج جستجوی خود عنوانی متفاوت از عنوانی که شما تعیین کرده اید نشان می دهند.
قبل از اینکه به آن بپردازیم، خوب است توجه داشته باشیم که در بیشتر موارد (بیش از 80٪ مواقع) تگ عنوان HTML که صفحه شما خروجی می‌دهد همچنان بیشترین احتمال استفاده را دارد.

اگرچه ما در اینجا در مورد به روز رسانی صحبت می کنیم، تصمیم گیری گوگل در مورد نحوه نمایش عنوان SEO شما در نتایج جستجو چیز جدیدی نیست.
آنها مدتی است که این کار را انجام می دهند. چیزی که جدید است این است که آنها اکنون می خواهند فقط از یک عنوان استفاده کنند و دیگر آن را برای جستجوهای مختلف تغییر نمی دهند. و اینکه آنها از عناصر مختلف در صفحه شما برای تصمیم گیری در مورد اینکه این عنوان در نتایج جستجو نمایش داده می شود استفاده می کنند. عناصری مانند برچسب عنوان، عنوان، متن برجسته در صفحه و حتی نحوه پیوند داخلی شما به این صفحه.

پس این برای شما چه معنایی دارد؟ در حال حاضر این تغییرات نیازی به انجام کار متفاوتی ندارند. عنوان سئوی که تعیین می‌کنید همچنان به احتمال زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهمتر از آن، عنوان شما به رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی کمک می‌کند. این تغییرات بر رتبه بندی صفحه شما تأثیر نمی گذارد. عنوانی که می دهید همان چیزی است که گوگل هنگام تصمیم گیری در مورد رتبه بندی صفحه شما به آن نگاه می کند. دقیقا مثل قبل

اما، با تمام این تغییرات، توجه به نحوه نمایش عناوین مهم‌ترین صفحات شما توسط گوگل، ضرری ندارد! بنابراین توصیه می کنیم فعلاً وضعیت سایت خود را زیر نظر داشته باشید. مراقب کنسول جستجوی گوگل باشید، نتایج جستجوی خود را به صورت نقطه ای بررسی کنید و به تغییرات در نرخ کلیک و نرخ پرش برای صفحات کلیدی خود توجه کنید. اگر مشکلی پیدا کردید (یا واقعاً واقعاً اشتباه است) می توانید در این موضوع بازخورد به Google اطلاع دهید.

عناوین برای رسانه های اجتماعی

آنچه ممکن است یک عنوان سئو خوب باشد، لزوما عنوان خوبی برای رسانه های اجتماعی نیست. در رسانه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی کلمات کلیدی نسبت به ایجاد عنوانی که افراد را ترغیب به کلیک کردن، کند،اهمیت کمتری دارد.
اغلب نیازی نیست که نام تجاری را در عنوان ذکر کنید. این امر مخصوصاً برای فیس بوک و توییتر صادق است، اگر نوعی برندسازی را در تصویر پست خود وارد کنید.

اگر از Yoast SEO استفاده می کنید، می توانید عنوان جداگانه ای برای فیس بوک، توییتر و گوگل داشته باشید. فقط عنوان گوگل را در ویرایشگر قطعه سئو Yoast وارد کنید. عنوان فیس بوک و توییتر را می توان در تب اجتماعی در فیلدهای مربوطه وارد کرد. اگر عنوان توییتر خاصی را وارد نکنید، توییتر به جای آن از عنوان فیس بوک استفاده می کند.

نتیجه: عناوین (SEO) خود را به خوبی بسازید!

در خاتمه، نکته اصلی این مقاله تشویق شما به سرمایه گذاری کمی بیشتر برای نوشتن عناوین خوب است. واقعا ارزشش را دارد. بازگشت به گذشته و بهینه سازی برخی از عناوین سئو پس از انتشار نیز ممکن است ارزشمند باشد. این به ویژه اگر در حال حاضر رتبه خوبی دارید، اما کلیک های زیادی دریافت نمی کنید، صادق است.

منبع :  Yoast

شما هم دوست خواهید داشت...

سئو فنی چیست؟ 8 جنبه فنی که همه باید بدانند.

در این پست به اصول سئو فنی می پردازیم. در حال حاضر، بحث در مورد اصول سئو فنی ممکن است، از نظر شرایط یک تناقض به نظر برسد. با این وجود، برخی دانش اولیه در مورد جنبه فنی تر سئو، می تواند به معنای تفاوت بین یک سایت با رتبه بالا و سایتی باشد، که اصلاً رتبه ای ندارد.
سئو فنی آسان نیست، اما ما به زبان ساده توضیح خواهیم داد که به چه جنبه هایی باید (از توسعه دهنده خود بخواهید) هنگام کار بر روی پایه فنی وب سایت خود توجه کنید.

می خواهم بیشتر مطالعه کنم...
سئو داخلی چیست؟سئو on-page

سئو داخلی چیست؟ سئو on-page

سئو داخلی چیست؟
در سئو، عوامل درون صفحه (on-page) و فاکتورهای خارج از صفحه (off-page) وجود دارد.
فاکتورهای سئوی درون صفحه جنبه هایی از وب سایت شما هستند که می توانید برای رتبه بندی جستجوی بهتر بهینه سازی کنید. این در مورد بهبود مواردی مانند تنظیمات فنی، محتوای شما و کاربرپسند بودن سایت شما است. در این پست، همه چیز را در مورد سئو داخلی و تفاوت آن با سئوی خارج از صفحه توضیح خواهیم داد و در مورد برخی از بهینه‌سازی‌های درون صفحه صحبت خواهیم کرد که می‌توانند به شما در رتبه بهتر کمک کنند.

می خواهم بیشتر مطالعه کنم...